katalog | košík (0 ks za 0 Kč) | kontakty | naše služby | odkazy | obchodní podmínky
Dnes a zítra

Dnes a zítra

Henry Ford
Sfinx, B. Janda, Praha, 1926, původní nakladatelská brož, obálka je ve hřbetu u hlavy a paty otřepána, jinak pěkně zachováno. Henry Martin Ford (30. července 1863 – 7. dubna 1947) byl americký podnikatel, průkopník automobilového průmyslu. V roce 1903 založil společně s dalšími společníky Ford Motor Company. Jeho nová firma dokázala s počátečním kapitálem pouhých 28000 dolarů už za první rok své existence vyrobit až 1700 automobilů. Byl odhodlán splnit si svůj cíl vyrobit levné kvalitní auto pro každého. V letech 1906 až 1908 zaváděl po několikaměsíčním vývoji výrobu legendárních modelů N a T, které se prodávaly jen za 825 dolarů. Ford model T překonal orientaci automobilového průmyslu jen pro bohaté. Aby bylo možné uspokojit poptávku po levných autech, musel otevřít novou továrnu Highland Park, kde byla zavedena jako jedna z prvních technologie pásové výroby, kterou navrhli sami zaměstnanci Ford Motor Company. Ford pak nařídil zvýšit zaměstnancům mzdu. Tímto krokem si chtěl také zajistit, aby podnik měl stálé zaměstnance namísto nádeníků. Kromě toho zavedl ještě svůj sociální program pro stálé zaměstnance, do kterého patřila podniková zdravotní péče, sportovní a kulturní vyžití. Bylo zavedeno ještě sociologické oddělení, které mělo dohlížet, jestli dělníci nejsou závislí na alkoholu či na hazardu. V dalších letech docházelo díky zdokonalování technologií pásové výroby k ještě většímu zlevňování modelu T. Tím automobilka Ford Motor Company ovládla až 50 % amerického trhu. Mimo jiné z obsahu: Příležitost k úspěchu je dnes všude, Velký podnik a peněžní moc, Nutnost nejlepší učitelkou, Význam času, Mzda, pracovní hodiny a motiv mzdy, Tajemství výnosné železnice aj.


400 Kč




Web: KD